fredag 26 mars 2010

Kurs med Eva!




Ny rapport från en 20 kilos Hoffe.....

I onsdags och torsdags var jag och matte på kurs för Eva Bodfält, vi fick lära oss massor om fotgående! Vi hade jättekul, matte blev också mäkta stolt när Eva berömde mig (2 gånger!) för att jag var så lugn och passiv både ute och inne bland andra hundar och människor. Ojojoj vad jag är bra! Matte och husse är allt lyckligt lottade som fick mig.....

Nästa vecka är sista gången på valpkursen, men veckan efter börjar vi på fortsättningskurs! Nästan samma övningar fast med mer störningar, skvaller och lösträning! Matte har börjat träna Eva Bodfälts "stolpen" med mig, det är början till något som kallas för ingång och som ska göra mig medveten om att jag har en bakdel, med det är jag ju redan medveten om, jag jagar ju min svans jätteofta:)

Matte har anmält oss till två och snart tre utställningar denna vår, det ska bli kul att testa det! Snart ska jag också få träffa mina systrar igen, vi ska bo på hotell då...! Jag undrar om jag får en egen säng då...?! Matte har lovar att hon ska smuggla med sig massa gott från frukostbuffén.....

Annars är det inget är det inte så mycket nytt på denna front mer än att vi är lyckliga för att det äntligen börjar likna något som tvåfotingarna kallar för "vår"...

Hälsningar från Token och Tokan

2 kommentarer:

  1. Glad Påsk önskar vi från Bergenhovs!!
    Jennie & John

    SvaraRadera
  2. Hejsan Syrran!
    Vad händer det hos dej?
    Vill läsa vad du hittar på om vi är lika busiga.
    Nospuss
    Lycka

    SvaraRadera